Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/loebebaand.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/loebebaand.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579

Gode råd til vægttab ved løbetræning

shutterstock_209980924En af de mest populære og effektive øvelser man kan anvende for at forbrænde kalorier og tabe vægt er løb. Hvis du ønsker at tabe dig ved løb vil vi nedenfor komme med nogle gode råd til at få succes med løbetræningen.

Hvis du ønsker at tabe vægt og forbrænde kalorier ved at løbe, skal du huske at du kun vil tabe dig få kilo hvis du forbrænder flere kalorier end du indtager. Det er derfor vitalt for din træning at du kombinere løb med en sund og varieret kost. Løbere har særlige ernærings behov, men de grundlæggende principper for en sund kost gælder stadig. Prøv at vælge mindre dele af mad med højt fedtindhold samt højt kalorieindhold og spis mere fuldkorn, frugt og grønsager. En meget almindelig fejl blandt løbere er at de overkompenserer for de forbrændte kalorier ved motion med ekstra kalorier fra mere mad og drikkevarer. Nogle løbere vil endda opdage at de tager på i vægt eller rammer en mur omkring vægttab, på trods af deres regelmæssige træning. En måde at forhindre dette på er at skrive alt ned som du spiser for et par uger. Dette vil hjælpe dig til at se hvor din kost kan forbedres. Det vil også hjælpe dig med at holde dig på det rette spor.

Et andet råd i denne forbindelse er at holde sig til en træningsplan, hvilket er en nem og simpel måde til at holde sig motiveret til at løbe. Du vil herved vide præcis hvad du skal gøre hver dag og hver løbetur vil bygge på den næste, hvilket betyder at det vil blive meget sværere at udskyde eller springe træningen over. Ved at følge en træningsplan eller et træningsprogram vil det også hjælpe dig med at undgå skader, ved ikke at øge dit kilometer antal for hurtigt. Hvis du ikke ønsker at følge et træningsprogram er du nød til at have en vis ide om hvor mange gange i ugen du løber. Det bedste samt mest optimale er at have aktivitet hver dag, men hvis dette ikke er muligt skal du helst ud og løbe mindst 3-4 gange i ugen for at opnå det ønskede vægttab.

Interval træning vil gøre din løberutine mere udfordrende. Hurtige løb som interval træning vil også være en god ide i forbindelse med vægttabet. Det forbrænder en masse kalorier i en kort periode. Hertil vil du også øge din muskelmasse og få dig til at forbrænde flere kalorier i løbet af dagen, da dit stofskifte vil blive forbedret. Hvis du løber regelmæssigt, og du træner til et langdistance løb er en ordentlig ernæring især vital for din præstation.  Du bør ikke sjuske med kalorier før, under og umiddelbart efter din meget intense og lange træningsturer. Det er afgørende tidspunkter, hvor ernæring er vigtig for ydeevne og nyttiggørelse.

Det oplagte valg til at bekæmpe vægten taget årstiden i betragtning vil selvfølgelig være et løbebånd. Her har du mulighed for at træne lige så meget som du vil. Her kan vejrforholdene ikke være en dårlig undskyldning.

About the author /


Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kalender

November 2019
M T W T F S S
« Mar    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Arkiv

Kontaktoplysninger