Løbeprogram løbebånd

Det er en yderst god ide, at følge et løbeprogram, hvis du ønsker at komme i form og dermed løbe længere. Ved at følge et løbeprogram nøje og præcist vil det give dig mange fordele. En af de vigtigste fordele er uden tvivl, at et løbeprogram vil give dig motivation! Mange af vores brugere har givet os positiv feedback på, at et nøje planlagt løbeprogram har været yderst motiverende og en rigtig god drivkraft. Med et løbeprogram er du mindre tilbøjelig til at droppe træningen, pga. dårligt vejr eller andre faktorer, samt nøjes med et langsomt løb. I et løbeprogram er der planlagt hvor langt du skal løbe, hvilket tempo du skal løbe i m.m. Endvidere hvis du følger et løbeprogram vil du lettere undgå løbeskader. Løb er en belastning på kroppen og kræver derfor omhyggelig planlægning. Nogle løbere kan uden et løbeprogram komme til at løbe for hurtig, eller for langt hvilket kan belaste kroppen negativt og dermed kan der forekomme skader. Det er derfor vigtigt at du får fremskridt langsomt og ikke træner for hårdt hver gang. Et løbeprogram sikrer at du hverken træner for lidt eller for meget, men netop en passende mængde. Kroppen har brug for at restituere, hvilket sker på hviledagene. Derfor vil du ikke få en optimal træning samt udvikling, hvis programmet ikke inderholder let træning nogle gange. Programmet skal dermed have en balance mellem det lette og hårde, ellers udnytter du ikke dit fulde potentiale og får de bedste fremskridt.

Nedenfor har vi belyst vores løbeprogrammer, som du frit kan benytte dig af. Her er der noget for enhver smag, herunder løbeprogrammer fra 5 km – 21,1 km.

fwfwf wgg
5 km løbeprogram til løbebånd 10 km løbeprogram til løbebånd
Dette løbeprogram er designet til nybegynderen som ønsker, at komme til at løbe 5 kilometer. Det er et enkelt og progressivt løbeprogram, der begynder med flere gåture end løb og varer i alt 8 uger. Gradvist udvikler det sig til mere løb end gåture. Når du er i stand til at løbe 5 km uden pauser kan du beslutte, hvad dit næste mål skal være. Dette program er designet til personer der ønsker at træne sig op til at kunne løbe 10 km. Løbeprogrammet vil fokusere på at færdiggøre antallet af km komfortabelt, uden en særlig vægt på hastighed. Programmet opstiller en tidsplan for at løbe tre gange om ugen på følgende dage: tirsdag, torsdag og søndag. Du kan træne på forskellige dage, afhængigt af hvornår du har tid.
Untitled-2 Untitled-1
15 km løbeprogram til løbebånd 21,1 km løbeprogram til løbebånd
Hvis du har taget beslutningen om at løbe 15 kilometer kan du lige så godt gøre det rigtigt. Her er et tolv ugers løbeprogram til at hjælpe dig med at nå til målstregen. Det forventes, at du ikke har nogen større sundhedsmæssige problemer, er i rimelig god form, og har løbet før. Følg derfor dette program nøje, og du vil indenfor 12 uger kunne løbe 15 km. Dette løbeprogram er designet til løberen, der ønsker at løbe et halv maraton, herunder 21,1 km. Før du starter træningen til de 21,1 kilometer uanset om det er i et organiseret løb eller på egen hånd, skal du regelmæssigt løbe 16 til 24 kilometer per uge. Løbeprogrammet har fungeret rigtig godt for mange løbere, og kan både løbes på løbebåndet og ude i det fri.

 

Vi håber i får nogle rigtig gode resultater med vores løbeprogrammer! Held og lykke med løbetræningen!

Kalender

December 2017
M T W T F S S
« Mar    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arkiv

Kontaktoplysninger