Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/loebebaand.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/loebebaand.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579

Løbeprogram til halvmaraton (21,1 km)

Untitled-2Før du starter træningen til de 21,1 kilometer uanset om det er i et organiseret løb eller på egen hånd, skal du regelmæssigt løbe 16 til 24 kilometer per uge. Hvis du er nybegynder er det altid en god idé at kontakte din læge, før du starter noget så anstrengende som træning til et halv maraton, især hvis du er over 35 år eller 40. Specielt for nybegynderne, er det vigtigt at tage to dage fri fra at løbe i løbet af ugen for at give dine led og muskler tilstrækkelig tid til at hvile og restituere. Fridage i løbet af ugen, på mandage og fredage, giver mulighed for en fridag efter dit lange løb om søndagen samt en fridag efter dine tre dages løb i streg, herunder tirsdag, onsdag og torsdag. Hvis du føler behov for at gå eller tage en pause i dit lange løb om søndagen eller under nogen af ​​dine træningsløb skal du ikke føler dig skyldig eller tøve om at gøre det. Især for begyndere, er målet mere at fuldføre løbet end at konkurrere, og når det er dit mål, er det helt fint at tage gå pauser her og der. Lyt til, hvad din krop fortæller dig. På dine lange løbeturer, er det en god ide, at du sørger for at medbringe en masse vand at drikke efter din løbetur og under dit løb. Her vil det dog være nemt at opbevare hvis du træner på dit løbebånd. Det er især vigtigt at få vand når dine løbeturer begynder at være længere end 10 km.

Nedenfor har vi udarbejdet et løbeprogram til halmaratonnet. Dette løbeprogram har fungeret rigtig godt for mange løbere, og kan både løbes på løbebåndet og ude i det fri. Dette løbeprogram skal så være med til at sikre at du kommer til at kunne løbe de 21,1 kilometer.  God fornøjelse!

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
FRI 4,8 km løb 4,8 km løb 4,8 km løb FRI 4,8 km løb 6,4 km løb
FRI 4,8 km løb 6,4 km løb 4,8 km løb FRI 4,8 km løb 6,4 km løb
FRI 4,8 km løb 6,4 km løb 4,8 km løb FRI 4,8 km løb 8 km løb
FRI 4,8 km løb 8 km løb 4,8 km løb FRI 6,4 km løb 9,6 km løb
FRI 6,4 km løb 8 km løb 6,4 km løb FRI 4,8 km løb 11,2 km løb
FRI 6,4 km løb 6,4 km løb 6,4 km løb FRI 6,4 km løb 12,8 km løb
FRI 6,4 km løb 9,6 km løb 6,4 km løb FRI 6,4 km løb 14,4 km løb
FRI 6,4 km løb 9,6 km løb 6,4 km løb FRI 6,4 km løb 16 km løb
FRI 6,4 km løb 9,6 km løb 6,4 km løb FRI 4,8 km løb 17,7 km løb
FRI 6,4 km løb 8 km løb 6,4 km løb FRI 6,4 km løb 19,3 km løb
FRI 6,4 km løb 8 km løb 6,4 km løb FRI 4,8 km løb 9,6 km løb
FRI 4,8 km løb 8 km løb 4,8 km løb FRI 3,2 km løb 21,1 km løb

About the author /


Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kalender

July 2019
M T W T F S S
« Mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Arkiv

Kontaktoplysninger